Historik:

Jeansshopen startades 1990, mitt i den jeansvåg som Levi's® berömda 501® kampanjer startat några år tidigare. På den tiden var Levi's® det helt dominerande jeansvarumärket i Sverige och i princip synonymt med ordet jeans. Sortimentet i den nystartade butiken på ”hela” 25m2 avspeglade detta och den var fullpackad med olika jeansmodeller från Levi's®.

Butiken har under årens lopp vuxit rejält i både storlek och sortiment. Levi's® finns fortfarande kvar i sortimentet men har fått sällskap av ett stort antal andra jeansvarumärken som G-star, Lee, Wrangler, Nudie Jeans, Hilfiger Denim, Diesel, Tiger of Sweden jeans, Replay, Jack & Jones, Dockers, Neuw mm.

Kunnande:

Tillsammans har vi som jobbar här över 50 års erfarenhet av inköp och försäljning av jeans! Man kan lugnt säga att vi har denim i blodet - det är jeansblått! Vår service i butiken och vårt kunnande har gett oss massor av beröm och nöjda kunder genom åren. Vi har kunder som bor långväga härifrån eller som är från andra länder som trots det kommer in och köper jeans hos oss. När man frågar hur det kommer sig brukar svaret vara likartat – man har fått så bra hjälp tidigare och är så nöjd med sina jeans att man passar på att besöka oss när man har en möjlighet. En annan vanlig kundkommentar är: det är bara här jag hittar jeans som sitter som jag vill!

Ambition och utbud:

Vår ambition är att ge dig som kund en fantastisk service när du skall köpa jeans vare sig det är i den fysiska butiken eller i nätbutiken. Vi vet att många tycker det är svårt att hitta rätt jeans och det är här vi skall visa vårt kunnande och att vi har rätt sortiment. Utbudet skall vara dom bästa varumärkena och dom bästa jeansmodellerna för den svenska marknaden. Vi tycker att jeansen är det viktigaste plagget i garderoben och vi vet att vi delar den uppfattningen med massor av människor!

Jeansshopen på nätet:

Med vår nätbutik vill vi erbjuda dom kunder i Sverige som inte har möjlighet att besöka vår fysiska butik, ett sortiment och en service som gör att dom blir lika nöjda som våra kunder i den fysiska butiken. Till skillnad från rena nätbutiker som saknar fysiska butiker, vill vi skapa en personligare nätbutik med ett sortiment som bygger på dom erfarenheter och dom kundkontakter vi möter i den fysiska butiken varje dag. Genom den direkta kundkontakten får vi erfarenheter och respons på om våra produkter motsvarar det kunderna vill ha – något som en renodlad nätbutik utan fysisk butik inte har möjlighet till!